Day 11: From Red Rock Canyon to the fires next to Jackson Hole

Dinsdag 18 september

Om 8u38 worden we wakker en staan we meteen op. Deze nacht zijn we meerdere keren wakker geworden, door lawaai van buiten (motor van vrachtwagen op de parking) en binnen (iemand die bad nam?). Het ontbijt in het hotel is maar tot 9u30 en kleden ons vlug aan. Beneden zit er een ouder koppel die reeds aan het afruimen zijn. We hebben de ontbijtruimte voor ons alleen. Er is nog ruime keuze aan warm en koud buffet. We kiezen voor eitjes en ik maak zelf een wafel. Nog een koffie en wat ontbijtgranen met yoghurt. Gisteren hebben we hier niet kunnen ontbijten, dus het mag vandaag wat uitgebreider zijn.

Om 9u25 zijn we terug in onze kamer en laden de koffers met alle spullen in. Ik post al het verhaal van dag 8 online op de website. De foto’s post ik vanavond wel online. We checken uit en gaan eerst bij de Subway een slaatje halen voor de lunch. Dan tanken we en kopen nog een zak ijs voor in de frigobox. Aangezien Tom nog geen magnetische flessenopener heeft, stoppen we nog bij Ashley Trading Post. Geen flessenopener van Dinosaur NM, maar wel een superlief dinobeeldje in glas en steen gemaakt. Ze hebben hier echt geweldige zelfgemaakte spullen. Ik zie ook painted horses, supermooi geschilderd. Deze moet ik later nog even opzoeken op google waar ik thuis eventueel eentje kan kopen. Ze zijn jammer genoeg veel te zwaar om mee te nemen naar huis.

Zonder de flessenopener rijden we door naar de eerste stop, Red Rock Canyon. Het Visitor Center is helaas gesloten, maar via een korte wandeling bereiken we een mooi uitzichtpunt.

Van hieruit rijden we naar Dowd Mountain Overlook. De weg is een goede berijdbare gravel road. Op de weg zien we een gaffelbok wegspringen. Veel te schuw, dus een foto lukt niet. Op het einde van de weg is er een kleine parking met een uitzichtpunt.

Het is inmiddels 12u30 en eten hier ons slaatje van de Subway. Heerlijk fris en lekker licht slaatje. Om 13u vertrekken we alweer voor nog een stop bij Sheep Creek Overlook.

Normaal gezien gingen we nog een gravel road rijden, maar aangezien we nog 400 km moeten rijden, slaan we deze maar over. We nemen nog een foto van deze weg met uitzichtpunt.

Vervolgens is het doorrijden naar Jackson. Het landschap begint stilletjes aan te veranderen. Ik zie wel nog een twintigtal gaffelbokken rondrennen op de uitgestrekte velden. Helaas zijn deze zo snel, dat een foto niet lukt.

Als we nog een kleine 200 km van Jackson Hole zijn verwijderd zien we een grote rook hangen in de verte. Bij het dichter komen, zien we ook vliegtuigen met water om de branden te blussen. Wat een rook zeg! ondertussen rijden we de derde staat van de reis binnen, we zijn in Wyoming!

Uiteindelijk rijden wij naar de nog voorlopig heldere hemel. Hopelijk kunnen ze de branden nog tijdig blussen. Om 18u20 arriveren we in Jackson Hole. Het is hier of het voelt een stuk drukker aan dan vijf jaar geleden. We checken in, in onze cabin en verkennen Jackson Hole. Alles lijkt nog zoals tevoren. Zelfs de grote beren staan nog in de winkels.

Ineens beseffen we dat nog ontbijt en lunch voor een paar dagen moeten gaan halen. Helaas is de winkel veel verder en keren we terug naar onze cabin en de auto. We rijden naar Albertson en kopen ontbijt, lunch, avondeten en snacks voor de volgende dagen.

Een grote primeur, ikzelf (Jess) koop mijn eerste Amerikaans biertje… Het smaakt zelfs prima!

Tijdens ons avondeten kijken we nog naar Timtracker, HomemadeWanderlust en DarwinonTrail op Youtube. Daarna post ik nog een aantal dagen op de website. De volgende dagen hebben we namelijk geen internet. Pas om 1u30 ga ik slapen. Morgen verkennen we Grand Teton NP!