Day 2: The Mile High City

Zondag 9 september

Om 7u gaan voor de eerste keer de ogen open. Tom was reeds rond 4u wakker geworden door oververmoeidheid. Hopelijk slaapt hij de volgende nacht weer wat beter. We blijven nog even liggen, want vandaag plannen we een rustig dag in Denver. Om 8u15 gaan we ontbijten in het hotel. Een Denny's zal voor een andere keer zijn. Hierna schrijf ik het laatste stuk van de blog en plaats het verslag online. We schikken de koffers en verlaten het hotel. Aan de achterkant van het hotel zien we reeds de rockies opduiken.

We laden alle koffers in de auto en kijken nog even naar alle opties. De auto is een GMC Acadia, ruim genoeg voor ons tweetjes.

Vervolgens rijden we door naar de parking bij Curtis Street. Er zijn heel veel parkings in de binnenstad van Denver, maar bij deze betaal je slechts 5 dollar voor de hele dag op een zondag. Wel even de weg naar buiten nog vinden en dan wandelen we naar de eerste bestemming.

De eerste stop is bij de Colorado State Capitol. Dit gebouw dateert sinds 1894 en in 1908 hebben ze een gouden koepel geplaatst ter ere van de Colorado Gold Rush. Denver noemt dan wel de High Mile City, maar om dit werkelijk te ervaren, dienen we ons te begeven op de befaamde trappen van het gebouw met zicht op de rockies.

Hierna wandelen we langs Civic Center Park waar we water kopen. Het begint enorm warm te worden en we moeten voldoende water drinken. Na een aantal straten verder, wandelen we in de bekendste straat van Denver, namelijk 16th Street Mall. In deze straat zijn shops, restaurantjes en de klokkentoren! De Daniels en Fisher tower is gebouwd in 1910 en was toen de hoogste toren ten westen van de Mississippi rivier.

Als laatste bezoeken we Union Station. Dit gebouw is sinds 2014 volledig gerestaureerd tot een super modern treinstation met shops, bars en restaurants. Het gebouw is meer dan 150 jaar oud en in 2012 werd pas beslist om het gebouw volledig te renoveren.

Het is bijna 13u en tijd voor onze lunch. In 2016 hebben we in Canada bij de Old Spaghetti Factory gegeten en toevallig hebben ze in Denver ook deze geweldige plek. Tot we zien dat er een bordje hangt "gesloten". Blijkbaar zijn ze nog een week open en enkel vanaf 16u. Dit stond niet op hun website. Balen zeg! We beslissen om dan naar de Cheesecake Factory te gaan. Dit is ook al sinds 2012 geleden dat we hier nog eens gegeten hebben. Kan mij herinneren dat we toen lekker gegeten hebben en heel veel eten kregen. We krijgen een leuke plek toegewezen en bestellen elk een lekkere cocktail.

Als hoofdgerecht kiezen we een gerecht uit de lunchopties. Ikzelf kies voor de chicken alfredo fettuccini en Tom kiest voor de Evelyn's Favourite.

Daarna nemen we samen nog een dessert. Na lang kiezen, gaan we voor de Oreo Cheesecake.

Wat een caloriebom! Volledig krijgen we het niet op en krijgen geen hap meer binnen. Vanavond zal ik ook niet meer eten, want kan geen eten meer zien. We wandelen terug naar de auto en verlaten de parking richting de blue bear. Deze grote beer dateert sinds 2005 en is sindsdien een iconische plek van Denver geworden.

Om 15u10 verlaten we Denver en rijden meteen door naar Colorado Springs, waar de bergen steeds meer en meer opduiken. Ook zien we de tweede beer op foto verschijnen! Teddy is uiteraard weer van de partij als mascotte van de reis!

We beslissen om de outlets te skippen en door te rijden naar het hotel. Rond 16u staan we aan de balie om in te checken. Mooi en groot hotel en wederom een grote kamer. We drinken een koffie en kijken een film op de tv. Echter dut ik voor meer dan een uur in en Tom slaapt ook eventjes mee. Al vlug is het 18u en rijden we nog naar de Walmart. Deze is slechts een minuutje rijden van ons hotel. We bekijken al even de leuke Halloween spullen.

Vervolgens kopen we een frigobox, water, beleg, croissants, chips, snoepjes en nog wat roadtrip spullen. Terug op hotel, typ ik de blog. We kijken naar The Greatest Showman en gaan erna slapen.

Morgen staan we vroeg op voor ons eerste park en wandelingen!