Day 3: Red rocks and Mountain scenery

Maandag 10 september

Rond 3u kom ik wakker en bekijk even mijn gsm. Ineens zie ik een bericht van mijn mama en broer Ryan, dat Luna de kat na drie dagen terug naar huis is gekomen. Luna was sinds vrijdag vermist en sindsdien was ik eigenlijk behoorlijk triestig. Voelde mij ook slecht dat mijn mama zoveel verdriet had. Ik bleef hopen dat ze maar terug naar huis kwam en gelukkig is ze terug thuis. Ik bel meteen naar mijn mama om de bevestiging te horen en ja hoor, ze ligt lekker languit op haar krabpaal te slapen. Wat ben ik opgelucht en blij! Nu kan ik echt genieten van de reis. Nog een kleine twee uur dommel ik verder in en om 5u30 staan we op voor een wake-up douche. 

Om 6u05 arriveren we als tweede koppel in de ontbijtruimte. Amai, wat een keuze zeg!



Na een heerlijk ontbijt wandelen we terug naar de kamer en halen onze koffers om het hotel te verlaten. Vandaag gaan we eerst naar The Garden Of The Gods. Net voor 7u staan we met een camera in de hand voor onze traditie aan het naambord van het park.


We rijden het park binnen en trotseren de mooie rode rotsen.


Al vlug zien we ons eerste wildlife van de dag, een viertal muildierherten langs de weg. Even later zien we nog een stuk of vier muildierherten.



De eerste wandeling is de Ridge Trail. Hier zijn we zo goed als alleen en blijven dan ook even genieten van de natuur en de rust.




Daarna rijden we terug naar het begin van deze prachtige weg. We stoppen aan de parking van de Central Garden Trail. Hier wandelen we meteen naar links om nog een aantal prachtige rotsen te fotograferen.




We krijgen er maar niet genoeg van en zelfs Teddy wilt meerdere keren op de foto poseren.


Daarna wandelen we een klein stukje tussen de rotsen. Hier zie ik in de verte nog eens twee herten rondwandelen.



Op de terugweg naar de parking zien we twee mooie honden braaf aan de kant zitten. Tom kan het niet laten om een foto te nemen van deze twee brave honden. De eigenaar vraagt of ze nu beroemd gaan worden, wie weet misschien wel...


Het park wordt steeds drukker en dat is voor ons de tijd om te vertrekken. Vroeg komen is hier de boodschap. Ik wil toch nog even stoppen voor de Siamese Twins Trail. Deze wandeling is een echte aanrader! Doorheen de Siamese tweeling is er een venster met zicht op Pikes Peak. De japanner komt weer helemaal los! Een foto of vijftig en we zijn klaar.





We stoppen aan het bezoekerscentrum en ik koop mij een leuke t-shirt, nieuwe kameraad voor Teddy en een postkaart. Tom had gisteren al een leuke magnetische flessenopener van dit prachtig park gevonden. Van de nieuwe kameraad van Teddy post ik later wel nog een foto. Het bezoekerscentrum geeft ook een mooi uitzicht op de rotsen en bergen.



Helemaal onder de indruk verlaten we het park pas om 11u10. De planning was om hier tegen 9u30 al te vertrekken. Maja, het is dan ook wel vakantie. Dus rijden we wat later verder naar de volgende bestemming, Air Force Academy. Hier gaan we de Cadet Chapel bekijken.





Hierna moeten we een stukje terugrijden om binnendoor naar Bailey te rijden. Hier willen we lunchen bij Long Island Boardwalk, een iconische hotdogkraam. Van daaruit rijden we verder langs de Guanella Pass Road. Maar eerst rijden we nog langs andere mooie landschappen.


Pas om 14u20 arriveren we bij het hotdogkraam en natuurlijk is die gesloten! Dit stond niet op hun website. Al mijn tweede eettent die beslist om te sluiten. Niets aan te doen, dan maar verder rijden. 

Net voor de Guanella Pass Road stoppen we voor een kleine late lunch. We nemen de lunch mee en rijden een deel van de scenische route. Niet meteen een picknick plaats op deze weg. We stoppen even aan de kant en eten de lunch op. De vermoeidheid begint wel toe te slaan en rijden de scenische route door met een aantal korte fotostops.



Op deze weg zien we nog een 7-tal dikhoornschapen. Die staan daar nu toch wel gevaarlijk net aan de bocht met al het verkeer. Bijna iedereen stopt dan ook wel voor een foto.


Eens de scenische route gedaan is, rijden we door Georgetown. Deze historische stad is opgericht in 1858 tijdens de Pike's Peak Gold Rush.




Hierna rijden we door naar het hotel in Idaho Springs. Ben behoorlijk moe na zo een lange dag. Om 17u arriveren we in het hotel en begin meteen de blog te typen. We maken er nog een gezellige avond van en gaan vroeg slapen. 

Morgen rijden we naar ons eerste Nationale Park, Rocky Mountains NP. 

Hiking: 5,5 km
Wildlife: 10-tal herten, 7-tal dikhoornschapen, salamander, eekhoorns
Weer: 25 - 30 °C, zonnig

Bekijk zeker ons YouTubekanaal Tj2travel met onze reisvideo's!!


Reacties

  1. Kon ik photoshoppen, deed ik tom in de ruimte vliegen met die foto, helaas heb ik geen zo'n talent :p die hondjes moet je op Dogspotting zetten, de fb group :p

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten